Makale

Perakende Lojistiğini Yeniden Tanımlamak

Gelecekte, perakende sektöründe tedarik zincirleri, depolama ve mağazanın rolü ne olacak?

10 Aralık 2019

Hızla değişen perakende sektöründe başarı, tedarik zincirine hiç bu kadar bağımlı olmamıştı. Çoklu kanallar, perakende lojistiğini daha karmaşık bir hale getirirken artık ürünleri sadece raflara ulaştırmak değil, her zaman ve her yerde kullanılabilir hale getirmek gerekiyor.

Bu bilgiler ışığında “Perakendeciler ve yatırımcılar çok kanallı bir dünyada nasıl başarılı olabilir?” sorusu ‘Perakende Lojistiğini Yeniden Tanımlama Raporu’muzun çıkış noktasını oluşturuyor.

E-ticarette Bir Belirleyici: Teslimat

Giderek artan internet müşterilerinin satın alma kararları, satıcıların ürünleri ne kadar hızlı ve verimli şekilde ulaştırabildiğine göre değişiyor. Bunu gerçekleştirecek organizasyon maliyeti ve e-ticaret rekabetiyle birlikte kâr marjları da düşüyor.

Çok kanallı perakendecilik gelişip tüketicinin teslimat beklentileri arttıkça, tedarik zinciri ve lojistik yönetimi perakendeciler için kritik farklılıklar yaratarak başarıda belirleyici olmaya başlıyor. Giderek gelişen teknoloji ve büyük veri, talebi tahmin etmeye, envanteri yönetmeye, maliyetleri düşürmeye ve üstün müşteri hizmeti sunmaya olanak sağlıyor. E-ticaret, tamamen dijitalleşecek tedarik zincirinin sadece bir parçası.

Fiziksel mağazacılık internet alışverişini olumlu etkiliyor

Mağazalar internet üzerinden oluşturulamayacak bir deneyim sunmak, müşterilerini ürünler ve marka ile etkileşime geçirecek bir ortam yaratmak için değişiyor. Doğru konumlanan mağazalar tüketicileri çekmeye, perakendeciler ve yatırımcılar için verimli olmaya devam ediyor. Üstelik fiziksel mağazaların, ürünlerin denenmesi ve iade masraflarının belli bir ölçüde azaltılmasında da hayati bir rolü var.

Yatırımcılar yeniden düşünmeli

Avrupa’nın perakende endüstrisi, hızla büyüyen, perakende ve lojistik tarafından desteklenen sektöre karşı yeni düzenlemeler getirirken, büyük resmi görmeyen yatırımcılar için büyük bir risk var.

Yatırımcıların sayıları yani dataları gözetmesi gerekiyor, bu noktada esneklik çok önemli. Perakende yatırımcıları için bu mağazaların değerini gözden geçirmek anlamına gelirken, endüstriyel yatırımcılar için teslimatın son aşaması olan müşteriye ulaşma konusunda yeni şehir modelleri keşfetmesi anlamına geliyor.

Odakta Sürdürülebilirlik

Bugün tüketiciler, perakendecilerden ve onların ortaklarından sadece tedarik zincirlerini etik ve çevreye duyarlılık konusunda daha verimli hale getirmelerini değil, aynı zamanda bu zamana kadar yaptıklarını da göstermelerini istiyor.

Want more? Talk to the team

Find your next investment
opportunity on our new
Investor Centre

You may also like