Sevgililerin günü, perakendecilerin ‘Can Suyu'

Sevgililer günü, perakendeciler açısından kış mevsiminin yavaş yavaş sona erdiği ve talebin görece düşük olduğu bir dönemdeki can suyu niteliğinde

13 Şubat 2019

Hediye tercihinde kuyum ilk sırada

Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre 2014'te 1,2 milyar TL olan sevgililer günü harcaması çok büyük bir ivme ile 2018'de 2,2 milyar TL'ye ulaştı. Geçtiğimiz yıl Sevgililer Günü'nü içeren 8-14 Şubat haftasında kartlarla yapılan ödemelerde, ayın bir önceki haftasına göre kuyum yüzde 75, sağlık ürünleri/kozmetik yüzde 15 ve elektronik eşya sektörü yüzde 10 ile en fazla harcama artışı gösteren sektörler olarak öne çıktı. Bu üç sektörde yapılan ortalama işlem tutarı ise kişi başı 226 TL olarak gerçekleşti.

 

Türkiye diğer ülkelere göre daha şanslı

JLL Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Tarkan Ander'e göre ise Türkiye'deki tüketiciler Sevgililer Günü döneminde diğer ülkelere kıyasla indirim oranları ve kampanyalar bakımından daha şanslı bir durumda. Mart ayında yeni sezon ürünlerini tezgahlarına yerleştirecek markalar Ocak ayındaki indirim kampanyalarını 14 Şubat'a kadar kapsamını genişleterek sürdürmeye devam ediyor ve tüketiciler her bütçeye göre bir hediye bulabiliyor.

Her ne kadar sevginin maddi bir karşılığı olmasa da alacağınız hediyelerle sevdiklerinizi mutlu ederek bu özel günü ölümsüz kılmak sizin elinizde. Markaların hem mağazalarında hem de internet satış kanallarındaki kampanyaları kaçırmamanın sizin elinizde olduğu gibi…