Erkekler Online Alışverişe Karşı Offline!

Kadınların alışverişi erkeklerden daha çok sevdiği yıllardır tüm dünyada kabul edilen bir gerçek. Fakat erkeklerin mağazalardaki fiziki alışveriş yerine online alışverişi tercih ettiği yönündeki düşünceler o kadar da doğru değilmiş...

23 Kasım 2018

Kadınların alışverişi erkeklerden daha çok sevdiği yıllardır tüm dünyada kabul edilen bir gerçek. Fakat erkeklerin mağazalardaki fiziki alışveriş yerine online alışverişi tercih ettiği yönündeki düşünceler o kadar da doğru değilmiş. Araştırmalara göre; erkekler alışverişi kadınlardan daha az sevse de alışveriş yapacakları zaman online platformlar yerine fiziki mağazaları tercih ediyorlar…

First Insight’ın kadınların ve erkeklerin satın alma kararları arasında nasıl farklılıklar olduğunu gösteren araştırmasına göre; bugünün erkeklerinin online alışverişi tercih etme olasılıkları düşük ve tasarruf etmeye daha az yatkınlar.

JLL Perakende Kiralama Uzmanlarından Greg Briest, erkeklerin alışverin türü farketmeksizin elektronikten giyime hemen her kategoride ‘söz konusu ürünle daha fazla uygulamalı deneyim yaşayabileceği’ fiziksel bir yere gitmeyi tercih ettiğini söylüyor. Briest’e göre bunun ana sebebi, fiziksel bir yere gitmenin, online seçenekler arasında gezinmekten daha basit ve kişisel olması...

Peki erkeklerin alışverişteki bu yaklaşımlarını bilmek neden önemli? Yakın tarihe kadar giyim ve tekstil firmalarındaki gelenek, kadınlar için olan ürünlere gerek vitrinlerde gerekse de mağazanın en ulaşılabilir alanlarında daha fazla yer vermek yönündeydi. Geri kalan boşlukları ise erkekler için olan ürünler dolduruyordu. Oysa American Express ve Nectar’ın araştırmalaro İngiltere’de erkeklerin kadınlara göre giyime yüzde 43 daha fazla harcadığını gösteriyor.

Bu durumun farkına varan perakendeciler harekete geçmeye başladı bile. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki perakendeciler artan talep doğrultusunda daha fazla erkek merkezli ürünler üzerinde hareket ediyorlar. Örneğin, Harry’s Shaving 2013 yılında sadece online satışlar ile yola çıktı, ürünleri için Amerikan zincir perakendecileri Walmart ve Target gibi bir satış kanalı bulduğundan beri de yeni erkek bakım bölümünü görücüye çıkardı.

Konuyu biraz daha iyi anlamak için gelin araştırmalara göre erkekleri fiziksel bir mağazada daha fazla harcamaya iten şeyin ne olduğunu inceleyelim: 

• Erkekler ürünleri almadan önce onlara dokunmak ve onları hissetmek ister.

First Insight’a göre, kadınlarla karşılaştırıldıklarında erkeklerin ürünleri dokunarak alma arzusu daha baskın ve bu nedenle online alışveriş yerine fiziksel mağazaları ziyaret etmeyi tercih ediyorlar.

• Erkekler kişiselleştirilmiş rahatlık ister.

Kişiye özel kıyafetler ve kişisel alışveriş imkanı sunan Indochino, Sene Studio, Bonobos ve Turnk Club gibi markalar erkekler arasında daha popüler bir hale geliyor. Bu trend “Erkekler terziye gitmek zorunda kalmadan giyilen bir takım elbisenin rahatlığını takdir ediyor” diyen Greg Briest’in sözlerini destekler nitelikte. Erkekler ayrıca kişisel tavsiyeler için satış temsilcilerinin yardımına daha çok ihtiyaç duyuyor. Euclid Analytics tarafından yapılan araştırmaya göre kadın yüzde 65’i alışveriş sırasında satış temsilcileriyle iletişim kurarken erkelerde bu oran yüzde 75’e yükseliyor. 

• Millennial erkekler, alışveriş deneyimiyle satın aldıkların ürün kadar ilgililer.

Şu anda dünya genelinde birçok marka benzersiz mağaza deneyimleri yaratmaya çalışıyor. Örneğin lüks yaşam markası Shinola, Los Angeles’taki merkez mağazası için dünyaca ünlü dövme sanatçısı Scott Campbell ile işbirliğine gitti. Markanın bu tarz çabalarını özellikle genç erkek müşterileri takdir ediyor ve sınırlı sayıdaki satışlar gibi perakende etkinliklerine daha fazla ilgi gösteriyor. Hatta bazı durumlarda mağazaya girebilmek için uzun kuyruklara bile razı oluyor.

Greg Briest bu konudaki görüşlerini son olarak şöyle dile getiriyor: “Alışveriş yapan müşterileri mağazaya daha çok çekmek isteyen perakendeciler, yaratacakları unutulmaz bir ortamın bunu yapmalarına yardımcı olacağını düşünüyorlar. Bu düşünce de haksız da değiller. Birçok erkek bu müşteri deneyimini yaşamayı online alışverişe tercih ediyor.”