‘Yüksek Nabız' gerektiren aktiviteler gayrimenkul sektörünü canlandırıyor

İnsanların eğlence anlayışı her geçen yıl değişiyor. Yüksek adrenalin gerektiren aktiviteler son yılların oldukça ilgi gören eğlence başlığı. Bu etkinliklere ev sahipliği yapacak mekanlar ise sadece devasa alanlar veya yüksek tavanlı binalar değil

25 Şubat 2019

Endüstriyel alanlar ve depolama alanları bu konuda günümüzde popüler seçimler olmaya devam ediyor ancak bir sonraki durak olarak giderek artan alanların daha hazır ve erişilebilir olduğu perakende bölgeleri olacağı tahmin ediliyor.

Özellikle e-ticaret sitelerinden gelen yoğun talepten dolayı depolama alanlarının kiralarında bir artış söz konusu. Bu, tedariğin de sınırlı olmasına sebep olan faktörlerin başında geliyor. JLL Eğlence Yönetimi Direktörü Müdürü Rob Howarth'a göre mülk sahipleri endüstriyel alanların alternatif kullanımı konusunda istekli. Lojistik ve eğlence sektörleri arasındaki rekabet, söz konusu iyi konumlanmış mülkler için son derece yüksek seviyede. 

Yeni nesil eğlencenin adı 'Trambolin'

Adrenalin odaklı faaliyetler İngiltere'de son beş yılda oldukça revaçta. Trambolin, Milton Keynes'teki Bounce'un açılışından bu yana aile oturumlarına, egzersiz sınıflarına ve spor çalışmalarına ev sahipliği yaparak popülerlik kazandı. Association of British Climbing Walls'a göre ülkedeki iç mekân tırmanışı 2017 yılında bir milyondan fazla ziyaretçi çekmesi ile birlikte yılda yüzde 15-20 oranında büyüme gösteriyor.

Howarth, "Go-kart, trambolin ya da başka bir spor dalı. Eğlence sektörü kullanılabilecek alanlar için talepte bulunuyor. Almanya'da şu anda yedi ayrı bölgede hizmet veren 'JUMP House' Trambolin zinciri, büyük ölçüde kentin sanayi bölgelerine kurulmuş durumda" dedi.

JLL Eğlence Yönetimi Direktörü, İngiltere'deki eğlence işletmecilerinden gelen talebin yalnızca depolama alanlarına olmadığını, taleplerin bir kısmının da boş perakende alanlarına olduğunu söylüyor: "Her ne kadar şu anda bu durumla karşı karşıya olsak da şehir dışı perakende park alanlarında ve alışveriş merkezlerinde bunun daha fazlasını göreceğiz. Perakende merkezleri depolama bölgelerinin aksine aynı anda çok sayıda ziyaretçinin gelmesi açısından daha elverişli yerler.

İngiltere merkezli Oxygen Freejumping başlangıçta sadece depolama alanlarında kuruldu ancak şimdilerde daha merkezi konumlarda yer almaya başladı. Oxygen, geçtiğimiz günlerde O2 Greenwich'te ziyaretçilerine kapılarını açtı. Howarth'a göre daha başarılı eğlence konseptlerini hayata geçirmek için merkeze yakın yerlere konumlanmak gerekiyor.  

Gayrimenkulün çıkışı yeni nesil eğlence konsepti olabilir

JLL Eğlence Birimi Direktörü Rob Howarth'a göre halihazırda boş olan ticari alanların eğlence konseptleri için değerlendirilmesi gayrimenkul sektörü için çıkış yolu olabilir: "Popüler olan kısa sürede değişebilir. Eğlence kavramları hızla değişiyor. Mülk sahipleri için portföylerinde kullanım sınıflandırması yer alıyor. Uzun vadede gelir yaratan endüstriyel birimlere yatırım amacıyla başlatılıp daha sonra portföydeki değişen eğlence ögesiyle uyumsuzluk yaşamak bir yatırım fonu için ideal olmayabilir. Bu yüzden yatırımcıların kullanım değişikliklerine kolayca uyum sağladığını söylemek doğru olmaz. Sürekli yeni konseptler ortaya çıkıyor. Bu da yeni alanlara ihtiyaç anlamına geliyor. Boş alanların olduğu bölgelere bu eğlence kavramlarını getirmek, gayrimenkul sahipleri için iyi bir çözüm yolu olabilir."