Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

AVM’de sürdürülebilir başarı için profesyonel yönetim

JLL Türkiye Mülk Yönetimi Direktörü Aytaç Özçiçek, AVM’lerde sürdürülebilir başarı için gerekenleri Retail Türkiye dergisine yazdı:


Ülkemizde son yıllarda yaşanan sosyolojik, kültürel ve ekonomik gelişim ve değişim, hayatın hemen her alanını olduğu gibi alışveriş merkezlerini de etkiliyor. AVM’ler bugün 5-10 yıl öncesine kıyasla çok daha önemli ve büyük bir yer kaplıyor hepimizin hayatında. 

Söz konusu değişim ve gelişimi iyi okuyabilen, ziyaretçilerinin beklentilerini eksiksiz karşılayabilen konseptler sunabilen AVM’ler, rakiplerinden ayrışıyor ve rekabette birkaç adım öne geçiyor. Peki ya sürdürülebilir başarı? Bir AVM’nin kârlılığı ve verimliliği söz konusu olduğunda, lokasyonu, mimarisi ve mağaza karması gibi birçok faktörden söz edebiliriz. Bu faktörlerden biri olan yönetim ise, profesyonellere teslim edildiğinde, diğer tüm faktörleri geride bırakıyor. Özetle, AVM’lerde sürdürülebilir başarının kilidini iyi yönetim açıyor. 

Bu gerçeğin farkına varan perakendeciler, alışveriş merkezlerinin profesyonel yönetim şirketleri tarafından yönetilmesini talep etmeye başladı. Hatta artık bazı perakendeciler AVM’ye, ancak bir yönetim şirketi tarafından yönetilecekse girmeye kadar uzanan kriterler koyuyor.

Beklentileri karşılamak

Burada unutulmaması gereken, yönetim şirketi her ne kadar anlaşmayı ticari gayrimenkul sahibi ile yapmış olsa da, hizmet verirken gayrimenkul sahibi, kiracı ve ziyaretçi olmak üzere üç paydaş bulunduğudur. Bir AVM’nin başarısından söz edebilmek için, sürdürülebilir bir şekilde bu üç paydaşın da beklentilerini karşılayabilmek gerekir.

Ziyaretçiyi sadık müşteriye dönüştürmek

Bir AVM yatırımcısı ya da AVM’de mağazası bulunan bir perakendeci olduğunuzu düşünün. Önünüze rakamlar geliyor, geçtiğimiz yıl AVM’nizi yüz binlerce insanın ziyaret ettiğini öğreniyorsunuz. Bu elbette önemli ve sevindirici. Demek oluyor ki birinci aşamayı başarıyla geçtiniz. Fakat asıl soru şu: Bu ziyaretçilerden kaçını ‘sadık müşteri’ yapabildiniz? Kaçını AVM’nize haftada üçten fazla kez getirebildiniz? Kaçının yakın çevresinden birkaç kişiyi AVM’ye getirmesini sağladınız? 

Günümüzde en önemli konu, AVM’nin tüketici ile arasındaki ilişkiyi kuvvetlendirebilmesi ve deneyim yönetimi. Onları sadece birer ziyaretçi değil birer sadık müşteri yapabilmek. Beklentilerini, ihtiyaçlarını, alışveriş alışkanlıklarını öğrenip cevap verebilmek; kategorize etmek, kişiselleştirmek, ödüllendirmek ve sonucunda başarı hikayelerine imza atabilmek... Tüm bunları profesyonel yönetim desteği ile hayata geçirebilmek mümkün.