Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Anne-babanın fethi çocuğun kalbinden geçiyor

JLL Türkiye Perakende Direktörü Sayat Delice, ailelerin hafta sonu etkinlik destinasyonunu çocukların nasıl etkilediğini Retail Türkiye dergisine yazdı:


Duymayan kaldı mı bilmem; bugün, 77,6 milyon nüfusumuzla dünyanın en kalabalık 18'inci ülkesi ve en gençlerinden biriyiz. Her dört kişiden biri 14 yaşın altında. Bu durum ülkemizde çocuklara yapılan harcamaları da aynı oranda artırıyor. 

Çocukların henüz anne karnındayken ailenin yeme-içme, alışveriş ve sosyal yaşam alışkanlıklarını değiştirdiğini hepimiz biliyoruz. Otomobil seçiminden restoran tercihine kadar günlük yaşamla ilgili olan her şey bu değişimden etkileniyor. Bunun yanı sıra çalışan kadınların sayısının artması, hızlı tempolu yaşam tarzı gibi başka pek çok faktörle birlikte kişilerin ev dışında, özellikle de alışveriş merkezlerinde geçirdiği süre de yıldan yıla  artıyor. Diğer bir deyişle aileler ortak zamanlarının çoğunu AVM’lerde geçiriyor.

Bugün restoranlar ve mağazalar sadece ürünlerinin kalitesi ve çeşitliliğiyle değil; müşterilerine pusetle rahatlıkla dolaşabilecekleri geniş koridor alanları ve bebeklerini emzirip altlarını değiştirebilecekleri bebek odaları sağlamakla da övünüyor. Bunu yapamayan işletmeler ve mağazalar ise ne yazık ki ailelerin tercihleri arasında yer alamıyor. Gün geçtikçe daha çok marka bunun öneminin farkına varıyor ve  çocukların daha çok ilgisini çekerek hem daha çok müşteri kazanacak, hem de anne-babaların hayatını kolaylaştıracak yönde adımlar atıyor. 

Üç yaş ve üzeri çocukları olan aileler ise çocuklarının görsellik ve eğlence odaklı dünyasına hitap eden, onların kullanımına uygun 'kid friendly' konseptli mekanları tercih ediyor. Çocuklara iyi zaman geçirterek anne-babalarının etrafta rahatça dolaşıp alışveriş yapmasını sağlayan oyun alanları, oyun abi ve ablaları da tercih sebebi. Ancak tüm bunları yaparken unutulmaması gereken çok önemli bir konu var: Bir oyuncakla yıllar geçiren, ablasının küçülen kıyafetlerini giyen çocuklar artık çok uzaklarda kaldı... Günümüz çocukları daha çabuk olgunlaşıyor, kendi kararlarını kendi vermeye çok daha çabuk başlıyor. Bununla birlikte talepleri de çok hızlı değişiyor. 

Günümüz çocukları kendilerine özel satış temsilcileri ile kendi kombinlerini yapıp üzerlerinde görebiliyorlar, interaktif oyun alanlarında oyuncakları önce deneyip sevdiklerini seçebiliyorlar ve hatta gelecekte tercih edecekleri mesleklerin simülasyonunu yapabiliyorlar. Yakın zamanda açılan KidZania, KidzMondo, Minopolis, Legoland Discovery Center gibi eğlence konseptleri bu nedenle çocukların sıklıkla gitmek istedikleri yerler arasında yer alıyor. Haliyle oyuncaklar eskiden olduğu kadar çocukların dikkatini çekmiyor. 

Zorlu Center’daki WATG tarafından tasarlanan çocuk oyun parkı da, geleneksel eğlence anlayışına farklı bir boyut getirdiği gibi, çocukların beğenisiyle ailelerin hafta sonu etkinlik destinasyonunu belirlemede etkin bir rol oynuyor. Octo gibi zihinsel performansı artırırıcı programlar ya da ailelere çocuklarıyla birlikte kaliteli zaman geçirme imkanı sunan PIQUE gibi yeni girişimler çocuklarının eğlenerek öğrenmesini isteyen ailelerin hafta sonu etkinlik destinasyonunda açık ara önde gidiyor. 

Sizce de çocukların isteklerini ciddiye almanın ve kalplerine gidecek yolu keşfetmenin zamanı gelmedi mi?