Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Hindistan’da ultra lüks yaşam

Hindistan’ın Mumbai şehrinin Nepean Sea Road bölgesinde tripleks penthouse tipi deniz gören bir daire yakın zamanda 30 milyon dolar gibi şaşırtıcı bir rakama satıldı. Ülkedeki lüks yaşam büyük bir değişim sürecine giriyor​...​​


​Rekor kıran satış

Yüksek hızlı asansörler, spor salonu, özel yüzme havuzu ve sadece bir telefon uzaklıktaki  lüks yat ve özel uçak gibi imkanlarla donatılan bu lüks ev, söz konusu rakamla Hindistan konut pazarının en yüksek anlaşmasına konu oldu. Böylece adını ülkenin rekorlar tarihine geçirdi. 

Ancak bu anlaşma Hindistan’daki gayrimenkul uzmanları için sürpriz olmadı. Çünkü küçülen gayrimenkul pazarında bile, lüks konut segmenti 150 bin dolardan başlayan fiyatlarla tüm beklentilerin üstüne çıkıyor ve ülke genelindeki gayrimenkul pazarının yüzde 40’ını aşan yatırım portföyleri ile en hızlı büyüyen sektör oluyor. 

437.000 milyoner

Hindistan’ın ekonomisi büyümeye devam ettikçe daha çok varlıklı insan, zengin kademesine yükselecek. Wealth-X’e göre; Eğer mevcut trend devam ederse, Hindistan 2018’e kadar 437 bin milyonere sahip olacak ve bu kişilerin çoğu evlerinin yeni statülerini yansıtmasını isteyecek. RBC Wealth Management ve Capgemini şirketleri tarafından hazırlanan 2015 Dünya Servet Raporu'nda da Hindistan’ın bu yıl milyoner sayısını bir önceki yıla göre yüzde 26 artırarak ‘En Çok Milyonere Sahip Ülkeler’ listesine 11’inci sıradan hızlı bir giriş yaptığı vurgulanmıştı. Dünya genelinde ise mal varlığı 1 milyon doları aşan 14,6 milyon kişi olduğu açıklanmıştı. 

Zenginleşmenin gayrimenkul sektörünü doğrudan etkilediğine dikkat çeken JLL Hindistan Konut Hizmetleri CEO’su Ashwinder Raj Singh, “Dikkat çekme ve kendini gösterme arzusu süper lüks evler için fiyat kısıtlaması olmayan talepler yaratıyor. Hindistan’da bu arzu süratle yükseliyor ve gün geçtikçe daha büyük bir gruba ulaşıyor” dedi.

Değişen beklentiler

Tüm bu süreçte, Hindistanlı alıcıların ‘en yüksek kalite’ beklentileri de dönüşüyor. Geçmişte Hindistan’da lüks; yüzme havuzu, spor salonu gibi tesislerin yakınında bir eve sahip olmakla övünmek anlamına geliyordu. Ama bugün lüksün anlamı böyle bir adreste bulunmanın ötesine geçti. 

Singh’e göre; adres hala önemli ama bununla birlikte yaşam biçiminin de gereksinimleri var. Dünyada bu gereksinimleri karşılayabilen insanların sayısı oldukça kısıtlı. Bu gereksinimler; özel spor salonlarını, özel yüzme havuzlarını, tam ev otomasyonunu, Akdeniz ve İtalyan mimarisine dayalı iç tasarımı, özel bahçeleri ve CIA’i utandıracak (!) bir özel güvenliği içeriyor. Singh bu durumu şöyle yorumluyor: “Aradıkları özel tesislerin yarısının ülkede olup olmaması hiç fark etmez. Onlar kendi arzuları için para harcamaya hazır...”

Gerçek lüks dengeyi iyi ayarlamak

JLL Hindistan Operasyonlar CEO’su Santhosh Kumar’a göre ise bu durum şehirleri de büyük bir değişim sürecine sokacak. Visakhapatnam ve Mysore gibi bazı gelişen şehirler ile birlikte Mumbai, New Delhi ve Bangalore gibi büyük şehirler lüks evlerin merkezi olacak gibi gözüküyor. Lüks tutkunlarını bu şehirlere yönlendiren ve burada tutan şeyin elverişlilik olduğunu söyleyen Kumar “Elverişli lokasyonlar, lüks daireler seçilirken mutlaka göz önüne alınması gereken en önemli konulardan biri. Havaalanı, iş merkezleri, metro istasyonları gibi önemli yerlere yakın kalmayı isteyenler bu lokasyonlarda yaşamayı tercih eder. Ancak pek çok önemli lokasyon trafik sıkışıklığı, gürültü ve kirlilik gibi nedenlerle bozuluyor. Gerçek lüks bunun dengesini iyi ayarlamakta. Bu dengeye ek olarak güzel manzara, önemli tesislerin merkezinde olma ve yüksek güvenlik gibi diğer faktörler de ayrıca gerekli.

İki taraflı lüks

Lüks evlere olan talebin artması ve bu lüks arzusunun evlerin hem içinde hem dışındaki ihtiyaçları için gitgide büyümesi, Hindistan’ın geliştiricilerini uluslararası markalar ve ünlülerle çalışmaya itiyor. Örneğin; Lodha Group ve Giorgio Armani içindeki tek bir dairenin fiyatının 1.4 milyon sterlinden başladığı World One Tower’ı geliştirmek için bir araya geldi. 

Singh “Hindistan’ın en önemli geliştiricileri uzun yıllardır kitle pazarlama için ihtiyaçları karşılama yöntemini kullandı. Bu belki onların lüks konut projeleri inşa etmenin öneminin farkına varmalarını sağlamış olabilir ancak onların bu sektörde uzmanlığı yok. Basitçe açıklamak gerekirse bunun nedeni bunu daha önce hiç yapmamış olmaları” dedi. Ve sözlerine şöyle devam etti: “İkinci olarak, bu sektördeki markalar onlara, sosyetenin süper zenginleri ile bağlantı kurma isteği getiriyor. Dolayısıyla, önde gelen markalarla ortalık yapmanın deneyim, uzmanlık ve marka değeri projeye ayrıcalıklı olma konusunda ekstra unsurlar sağlıyor. Hiçbir inşaatçı, yüksek kaliteli bir yaşam için para ödemeyi düşünmeyen alıcıya böyle bir hizmet vermeyi düşünmez.”

Ultra lüks dünyası büyük çoğunluk için ulaşılamaz durumdayken, Hindistan’ın ekonomisi büyümeye devam ettikçe, daha çok potansiyel ev alıcısı rüyalarının evi için para öder konuma gelecek. Bu sektör için heyecanlı, geliştiriciler ve inşaatçılar için kazançlı bir dönem yaratır. Kumar’a göre; artık daha çok geliştirici ultra lüks segmentte girişimlerde bulunuyor, bunun sonucunu olarak lüks projeler atağa geçiyor. Hatta bu mülklerin çoğu müşterilerine satışı sadece özel davetler ile gerçekleştiriyor.