Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Mağazada Müşterileri Memnun Edecek 6 Etkin Yöntem

Deneyimin giderek daha fazla önem kazandığı günümüzde, perakende markaları da bu deneyimi benzersiz kılmak için farklı arayışlara girdi. Uzmanlarımız araştırmalara dayanarak mağazada müşterileri memnun edecek 6 etkin yöntemi sıraladı…


​Araştırmalarımıza göre “deneyimi” her şeyin üstünde tutan markalar, indirim dönemleri ve toptan alım seçenekleri dışında rakiplerden çok daha iyi bir performans sergiliyor. JLL Perakende Direktörü James Cook, konuya ilişkin olarak “Bugüne kadar yapmış olduğumuz araştırmalar bize gösterdi ki, müşteriler mağazalarda keyifli bir ortam, aradıklarını kolayca bulmak, onlara yardımcı olacak çalışanlar, sadakat kartlarından kazanılan ödüller ve biraz da oradan alışveriş yaptığı için kendisiyle gurur duymak istiyor” dedi. Biz de global ekiplerimizin son yapmış olduğu araştırmalara dayanarak perakendeciler için mağaza deneyimini artıracak 6 etkin yöntemi derledik:

Kolay ve keyifli bir düzen

Müşteriler mağazaya girdiklerinde aradıklarını kolay bir şekilde bulmak istiyor. Bu kapsamda perakendeciler için en önemli araç hiç kuşkusuz teknoloji. Mağaza deneyimini teknoloji ile kolaylaştıran markalara örnek verecek olur isek ABD’li ünlü spor giyim markası Under Armour’dan bahsedebiliriz. Under Armour, müşterilerini mağaza içerisinde kolayca yönlendirecek LED ekranlar kullanıyor. Benzer şekilde mağaza içerisine yerleştirdiği giyilebilir bar ile de müşterilerin farklı fitness ürünlerini kolayca denemesini sağlıyor.

Bir küçük dokunuş

Müşteriler bir mağazaya girdikleri zaman alışveriş yapacak olsalar da olmasalar da deneyimli mağaza personelinden yakın ilgi bekledikleri bir gerçek. Bu konuda akla ilk gelen markalardan biri ABD’li market zinciri Trader’s Joe. Trader’s Joe’nun deneyimli çalışanları size ürünlerle ilgili tüm bilgileri sağlıyor, farklı ürün seçenekleri sunuyor ya da ürün ile ilgili geçmiş müşteri deneyimlerini de aktarıyor. Bu alanda ön plana çıkan markalardan biri de güzellik markası Lush. Lush’ın mağaza çalışanları sizin ne istediğinizi neredeyse sizden daha iyi anlayıp, size en uygun ve sizi en çok memnun edecek çözümü hemen sunuyor. 

Marka ile kurulan duygusal bağ

Günümüzde müşterilerin pek çoğu markaların değerlerini ve önceliklerini de alışveriş tercihlerinde ön planda tutuyor. Mesela aldığınız her bir çift ayakkabının Afrika’daki bir çocuğu ayakkabı sahibi yapacağını bilmek müşterileri Tom’s a farklı bir şekilde bağlıyor. Çevre bilincini önceliklendiren markalar da tüketicilerin gözünde farklı bir yere oturuyor.

Her alanda deneyim

Bir mağazayı kokusundan tanır mısınız? Günümüzde müşteriler için deneyim sadece o mağazanın vitrini veya çalışanın deneyimi değil. O mağazanın kokusu, müziği, görselliği ve duygusu. Lüks saat ve deri markası Shinola, Detroit’teki mağazasında puronun kokusunu, maunun rengini, caz müziğinin ince tınısını ve nostaljik mobilyaların güzelliğini müşterileri ile buluşturuyor.

Kolay alışveriş

Yapılan araştırmalar müşterilerin gerek seçme gerek ödeme olsun mağazadaki süreçleri kolaylaştırmaya yönelik bir talepleri olduğunun altını çiziyor. Mesela perakende devi Walmart’ın 125 mağazasında uygulanan “kopyala ve git” teknolojisi Walmart mobil uygulamasını ve mobil kopyalamasını kullanarak alışveriş yapma deneyimini kolaylaştırıyor. 

Kişiselleştirilmiş cevap

Müşterilerin sadakat kartlarına ve programlarına ilgisi uzun yıllardır perakende sektöründe konuşulan bir konu. Ancak günümüzde bunu farklı kılan bir unsur var. Müşteriler bu kartlardan elde edecekleri hediyenin kendilerine özel olmasını istiyorlar. 

Bunun yanı sıra müşterilerin özelleştirme bekledikleri diğer bir alan ise ürünlerin kendisi. Bunu mağaza içerisinde başarabilen sayılı markalardan biri olan Vans, müşterilerine mağazada kendi renk ve tarz tercihlerine göre kendi Sneaker’larını yapma fırsatı sunuyor.