Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Bu Yıl Perakendede Özgün Konseptlerin Yıldızı Parlayacak

Bu Yıl Perakendede Özgün Konseptlerin Yıldızı Parlayacak... Yeniden Kiralama Ekibimizden Coşkun Güvenç, Retail Türkiye dergisine yazdı...


​Ülkemizde 2020 sonu itibariyle 445’i bulacak olan alışveriş merkezi sayısıyla rekabetin gittikçe arttığını ve alışveriş merkezleri için raporlamanın, yönetimin, konsept geliştirmenin ve marka karmasının eskisinden de daha önemli hale geldiğini sanırım duymayan, fark etmeyen kalmamıştır. Türkiye’nin 30’dan fazla şehrinde aktif olarak alışveriş merkezi kiralama çalışmaları yürüten bir ekibin parçası olarak ben de bu değişimi yakından hissedenlerdenim.

Az sayıda alışveriş merkezine ev sahipliği yapan şehirler için durum böyle değil tabii -bir de henüz hiç alışveriş merkezinin bulunmadığı şehirler var- ama Türkiye’nin alışveriş merkezi yoğunluğunun büyük bir çoğunluğuna sahip olan İstanbul ve Ankara’da alışveriş merkezlerinin işi gittikçe zorlaşıyor. Şu anda aktif olan 401 alışveriş merkezinin 114’ü İstanbul’da, 39’u ise Ankara’da. Özellikle İstanbul ve Ankara’da birbirinin yanı başında açılan alışveriş merkezi projeleri, karma projeler bulunuyor. Bu da perakendecileri eskisinden daha seçici davranmaya yöneltiyor. 

Diğer yandan aynı bölgelere açılan AVM’ler, -zincir markalar aynı anda yan yana iki projede birden olmayı sıklıkla tercih etmediği için- yeni gelişen markalara eşsiz fırsatlar sunuyor. Tarihi çarşılarda ya da alışveriş caddelerinde tek tek şubeleri bulunan markaların artık alışveriş merkezlerinde de yer almaya başladığını görebiliyoruz. Alışveriş merkezi arzının gelecek yıllarda azalmasıyla bu kapının aralığı daralacak olsa da bu yıl ve önümüzdeki yıl söz konusu markaların açılımı için doğru zaman olduğunu düşünüyorum.

Bu fırsat dönemi bir de belli bir şehirde açılmış ve sadece o şehirde zincirleşmiş olan markaları da yakından ilgilendiriyor. Eğer bu markalar diğer şehirlere yayılmayı düşünüyorlarsa harekete geçmenin tam zamanı… Ankara’da bulunan 5 şubesinin ardından 6’ncı şubesini İstanbul’daki Vadistanbul AVM’ye açan Timboo bunun en yeni örneklerinden. Yakın gelecekte benzer örnekler görmeye devam edeceğiz. 

Yazımı sona erdirirken, Türkiye’nin zincir markalarının ülkemizde ve dünyada başarıya koştuğunu görmek kadar yeni markalarla tanışmaktan ve onları alışveriş merkezlerindeki ziyaretçilerle buluşturmaktan da mutluluk duyduğumu söylemeliyim. Dilerim, dünyaya açılacak daha nice markamızın doğuşuna hep birlikte tanıklık ederiz.

Coşkun Güvenç

JLL Türkiye Yeniden Kiralama Müdür Yardımcısı

coskun.guvenc@eu.jll.com