Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Karma Kullanımlı Yapılardan Beklenti Büyük!

Kentsel nüfus artışının hızlanmasıyla birlikte şehirlerdeki karma kullanımlı yapılardan beklenti de arttı. Bu alanlar artık sadece birer yapı olmaktan çıkıp; iş – sosyal hayat ve eğlenceyi içerisinde barındıran yaşam alanlarına dönüşmeye başladı.


​Kentsel nüfus artışının hızlanmasıyla birlikte şehirlerdeki karma kullanımlı yapılardan beklenti de arttı. Bu alanlar artık sadece birer yapı olmaktan çıkıp; iş – sosyal hayat ve eğlenceyi içerisinde barındıran yaşam alanlarına dönüşmeye başladı.

Bu kapsamda geliştiriciler de projelerinde mağazalardan restoranlara, eğlence alanlarından hastanelere kadar yer vermeye hatta projeleri stadyumlarla birlikte kurgulamaya başladı. Günümüzde içerisinde bulunduğu bölgeye heyecan ve canlılık katan bu yapılar, artık insan odaklı tasarımları ve sundukları deneyim ile ön plana çıkıyor. 

JLL Yerel Araştırmalar Direktörü Julia Georgules’a göre, “Günümüzde karma kullanımlı yapılar ziyaretçiler için basit ihtiyaçları karşılamanın çok ötesine geçiyor.  Bugün geliştiriciler hep daha fazlasının peşinde.”

Deneyim Cenneti Karma Kullanımlı Yapılar 

“Günümüzde herkes bir şehir deneyimi yaşamak istiyor” bu sözler yine Georgules’a ait. Normal şartlarda şehrin geneline yayılan iş-sosyal hayat-eğlence üçgenini belirli bir alan içerisine sığdıran bu karma kullanımlı projeler sadece o şehrin sakinlerini değil, civar sakinlerini de cezbeder hale geldi. 

Bu yapılarda konu sadece eğlence ve konser salonlarından ibaret değil; onlar aslında bir yaşam alanına dönüştükleri için hayatın akışını kolaylaştırıyorlar. Georgules konuya ilişkin yorumlarını şöyle dile getiriyor: “İşte tam da bu yüzden bütün karma kullanımlı yapılar metro hattının üzerinde. Sadece zaman payı almak için değil; aynı zaman da zihin payı da almak için. Bunun yanı sıra pek çok kolaylığı bir arada sunan konutlarla, ofislerin yakın mesafede yer aldığı yapılar; bireysel zaman ile özel zaman arasındaki geçişi de hızlandırıyor. Örnek verecek olursak, Northern Virginia'da Borro'da yaşayan genç bir profesyonel, işten çıkıp bir iki adım attıktan sonra market alışverişini yapıp, aynı blokta bulunan evine kolayca ulaşabiliyor.”

İşverenler ve Çalışanlar için Cazibe Merkezi

Kurumsal pek çok firmanın, çalışanları cezbeden karma kullanımlı yapılar trenini kaçırmadığını gözlemliyoruz. Tam da bu kapsamda, Austin Teksas’taki ofis projeleriyle çevrelenen “The Domain” adlı karma kullanımlı projenin Homeaway ve Facebook gibi birçok kurumsal firmayı çekme konusunda şehir merkezi ile yarışır hale geldi. 

Sonuç itibariyle deneyim yaratan mekanlara talep önümüzdeki yıllarda da artacak. Yine her zaman olduğu gibi bazı karma kullanımlı projeler bu talebe yanıt verip başarılı olacak. Gelecek yıllar içerisinde sürdürülebilirliğini sağlayacak olan bu projeler diğer projelere de ilham verecek.​