Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

İstanbul

Bir Kahvenin Kırk Yıl Hatırı Var Ama Her Kahvenin Değil!

Bir zamanlar ana alanı teknoloji sektörü olan kurum içi kahve barı uygulaması dünya çapındaki ofislerde yaygınlaşıyor. Çalışanının damak tadına uygun kahveyi bünyesinde barındıran şirketler verimlilikte kazanıyor.


​Yelp, Twitter ve Google gibi şirketleri takiben, JLL gibi profesyonel hizmet firmalarından Legitscript gibi siber güvenlik şirketlerine ve sağlık sigortası grubu Medicare gibi şirketlere kadar giderek artan sayıda kurum, çalışanlarına baristaların servis ettiği gurme latte ve soğuk kahveler sunan kafeler açıyorlar.

Packaged Facts’in 2015 raporu göz önüne alındığında ofislerde kahveye talebin çok yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Rapora göre; tam zamanlı çalışanların yüzde 75'i işyerinde düzenli olarak kahve içiyor. Bu konuya eğilen şirketler çoğunlukla mevcut kahve markalarıyla ortaklık kurma yoluna gidiyor. Örneğin LinkedIn, sadece kahve ikramı yapması için değil, aynı zamanda Foodies programının bir parçası haline getirerek çalışanlarına latte sanat atölyeleri veya kahve kokteyli dersleri düzenlemesi için Equator'a San Francisco ofisinde yer açtı. 

JLL İşyeri Stratejisi ekibinden DeJeana Chappell’e göre Amerika, diğer pek çok ülkede olduğu gibi güçlü bir kahve kültürüne sahip. Burada yaşayanlar herhangi bir kahveyi içmiyor ve hatta kahvelerini nasıl tercih ettikleri hakkında belirli görüşleri var. Bu nedenle, sınırlı seçenekte klasik içecekler sunan tipik ofis kafeleri, çalışanlar için cazibesini kaybediyor.

‘Esnek Çalışma’ Kahveye Talebi Artırdı

Bu durumun ortaya çıkmasında günümüzün hareketli yaşam tarzının da etkisi büyük tabii ki. Amerika’daki Ulusal Kahve Derneği’ne göre, Amerikalıların yüzde 40'ı ev ortamının dışında hazırlanmış kahve tüketiyor. Aynı zamanda, insanların ofis dışında çalışmasına izin veren esnek çalışma sisteminin yaygınlaşmasının da gayri resmi çalışma alanları olan kafelere ve buradaki kahvelere olan talebi artırdığı görülüyor.

Ofis dışında çalışma için en çok tercih edilen mekanlar kuşkusuz Starbucks şubeleri. DeJeana Chappell bunun nedenlerini ücretsiz Wi-Fi, geniş kahve seçeneği yelpazesi ve uzun süre kalıp toplantı yapabilme imkanı sağlayacak kadar rahatlık olarak sıralıyor. Ona göre ofiste kahve barlarına olan talebi artıran da aslında bu rahatlığa alışmış olmak. İnsanlar artık hemen her toplantıda aynı rahatlığı ve lezzeti arıyor. Eğer bu imkanı ofise getirirseniz, dışarı çıkıp bir süre yürüyerek kafelere ulaşmak yerine ofiste kalmayı tercih ediyorlar.  

Ofis içi tesislerde maliyet dışarı gitmekten yüzde 50 daha düşük olsa da, aslında olay sadece çalışanların zamanından ve maliyetten tasarruf etmek değil. Ofislerdeki kafe tarzı tesislerin en önemli faydası, çalışanların meslektaşları ile daha iyi bağlantı kurmasına ve daha üretken olmasına yardımcı olabilmesi. DeJeana Chappell, "Kahve barına sahip firmalardaki çalışanların çok daha fazla üretken olduğunu gözlemliyoruz. Bu barlar, çalışanlara etkili aralar verip verimliliklerini artırabilecekleri veya gayri resmi toplantılar düzenleyebilecekleri esnek bir ortam yaratıyor" diyor.

Bu tarz iyi tasarlanmış alanlar aynı zamanda rahat bir ortamda müşteri toplantılarına ev sahipliği yapmayı da sağlıyor. Böylece şirketin marka imajına olumlu katkı sağlanırken, ofis dışı toplantı masraflarında da ciddi bir azalma görülüyor. 

İşbirliğine Önem Veren Şirketler Bir Adım Önde

Kahve barlarının faydalarını sıralarken, bu ortamın tüm çalışma ortamları için uygun olmayacağını da belirtmekte fayda var. Çünkü böylesine bir yatırımı değerli kılmak için günlük belirli bir sayıda ziyaretçiye ihtiyaç duyuluyor. Çalışan sayısının az olması ya da yerleşmiş şirket kültürü bu bağlamda bir engel teşkil edebilir.

“Masanızda değilseniz, çalışmıyorsunuzdur” anlayışıyla hareket eden bir şirkette çalışanlar elbette kafe barları kullanma konusunda isteksiz davranacaktır.  İşte bu yüzden teknoloji şirketleri ve hızla büyüyen yeni start-uplar gibi genellikle yaratıcı düşünceye ve işbirliğine vurgu yapan şirketler bu konuda da bir adım önde.

Eğer mevcut kahve markalarını ofisinize getirmek size tam olarak uymuyorsa; stratejik olarak yerleştirilmiş en son teknolojiye sahip kahve makineleri, bunlarla ilgilenen eğitimli personel ve kaliteli kahve çekirdekleri bile ofisinizde büyük bir değişiklik yaratacaktır.