Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Amiral Mağaza (Flagship Store) Benzersiz Olmalı!

Amiral mağazaların perakendeciler için önemi tartışılmaz bir gerçek. Bu mağazalar planlanırken yer seçiminden mimariye kadar dikkat edilmesi gereken pek çok konu var. İşte amiral mağazalarda benzersiz bir alışveriş deneyimi yaratmanın 8 adımı:


​​Hem lüks tüketim markaları hem de günlük perakende markaları için amiral mağazalar, o markayı kalabalıklar arasında fark ediliyor kılmanın yanı sıra müşterilere de diğer mağazalardan çok farklı bir alışveriş deneyimi sunuyor.

JLL Perakende Kiracı Temsilciliği Ulusal Direktörü Michael Hirschfeld’in de dediği gibi “Amiral mağazalar (Flagship Store), o markanın marka vaadini sadece müşterilerine değil; tüm dünyaya anlatmak için çok önemli bir fırsat sunuyor.”

Çoğunlukla ana alışveriş güzergâhında yer alan ve mevcut diğer mağazalardan daha büyük olan amiral mağazalar, sanatın, teknolojinin, mimarinin ve iç mimari tasarımın muhteşem uyumunu gözler önüne seriyor. 

Markanın hikayesini ve heyecanını müşteriler ile buluşturan amiral mağazaların 8 sırrını sizler için derledik:

1. Müşteriye “Vay be!” dedirtecek büyüklük

Amiral mağazalar ilk olarak çoğunlukla fiziksel büyüklükleri ile müşterileri cezbediyor. Mağazaların büyüklüğü müşteriye ferahlık hissi sunarken, perakendecinin de portföyünde yer alan pek çok ürünü aynı anda sergilemesini sağlıyor. Amerika’nın en büyük sağlık perakendecisi Walgreen’in Chicago’daki amiral mağazasının 2.400 m2 olduğunu biliyor muydunuz? 

2. Markanın mirasından esintiler

Bazı amiral mağazalar hem geçmişine olan saygısından, hem de müşteriyi markanın kültürünün bir parçası haline getirmek için markanın tarihi mirasına ilişkin tasarımsal ve dekoratif ögeleri sıklıkla kullanıyor. Örneğin Burberry’nin Chicago’daki amiral mağazasında, markanın ilk bilinirliğini sağlayan eşarplardan oluşan özel bir alan bulabilirsiniz. Bu alanda mağaza çalışanları size hem geçmişten bir esinti sunuyor, hem de markanın gücünü bir kere daha gözler önüne seriyor. 

3. Ünlü sanat eserleri

Özellikle lüks markaların amiral mağazalarında, eşi benzeri olmayan bir sanat eserine rastlamanız imkânsız değildir. Markalar sanatın çekim gücünü kullanmanın yanı sıra, aynı zamanda müşteriye eşsizliğin ve benzersiz olmanın dayanılmaz hissini de sunuyor. 

4. Amiral mağazada amiral teknoloji

Amiral mağazalar, çoğu zaman perakendeciler için yeni bir teknolojiyi deneyimlemek için benzersiz bir fırsat sunuyor. Amiral teknoloji sadece bilgi vermek, eğitmekle kalmıyor; aynı zamanda eğlendiriyor da. Chicago’daki Under Armour’ın amiral mağazası, inovatif ve interaktif bir teknoloji deneyimi sunuyor.

5. Yeme- içme

Bazı amiral mağazalar da, reyonlar arasında mola vermek isteyen müşterilerine cafe, bar ya da şık bir restoran imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ferahlamayı da mağaza içerisinde sağlamış oluyor. New York’daki Rebecca Minkoff mağazası, müşterilerini dokunmatik ekrandan ürün seçerken mis gibi bir kahve içmenin keyfine ortak ediyor. 

6. Sadece ürünler mi ikonik? Hayır, mimari de öyle

Amiral mağazanın genellikle tarihi bir yapısı da oluyor. Bazı yeni mağazalar kendilerini tarihi yapılar içerisinde konumlandırsa da, bu şansı olmayan diğerleri mağazaya tarih unsuru katarak, orayı şehirde görülecek yerler listesine ekliyor. 

7. Adeta otel gibi

Lüks mağazalar aynı zamanda VIP alanları, özel giyinme odaları ve lounge alanları ile biliniyor. Bu alanları bir yandan özel müşterilerine ürünlerini deneyimleme imkanı için sunarken, diğer yandan da özel etkinliklerini burada kurguluyor. New York’da 5. Cadde’de yer alan Lululemon’un içerisinde piknik masaları, workshop alanları ve hatta özel fitness dersleri için kurgulanmış alanlardan oluşan Hub Seventeen adlı bir bölüm var. 

8. Yeşil her zaman önemli

Sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalar müşteriler için her zaman bir çekim noktası oluşturuyor. San Francisco’da Post Caddesi’nde yer alan Nike mağazasının LEED sertifikası olduğunu biliyor muydunuz? San Francisco’lular biliyor ve buna çok değer veriyor.