Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Alışverişe can suyu: Ev dekorasyon merkezleri​

JLL Türkiye, hem yerli mobilya pazarına, hem de perakende sektörüne yepyeni bir mecra kazandırmaya hazırlanıyor. JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, ‘Ev dekorasyon merkezleri’ projesiyle Türkiye’de “Uzman Merkezler” dönemini başlatıyoruz” dedi.


JLL Türkiye, hem yerli mobilya pazarına, hem de perakende sektörüne yepyeni bir mecra kazandırmaya hazırlanıyor. JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, “6.5 milyonu kentsel dönüşümden olmak üzere 15 milyon yeni konut geliyor. Bu kadar yeni ev aynı zamanda yeni mobilya, yeni perde, yeni beyaz eşya demek. ‘Ev dekorasyon merkezleri’ projesiyle Türkiye’de “Uzman Merkezler” dönemini başlatıyoruz” dedi.

Ticari gayrimenkul üzerine finansal ve profesyonel hizmetler sunan JLL Türkiye, ‘Uzman Merkezler’ dönemini “Ev dekorasyon merkezleri” projesiyle başlattı. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) işbirliğiyle gerçekleştirilen projenin yerli üretimi canlandırması hedefleniyor. İlkini 400 milyon TL yatırım değeri olan “Homecity” projesi ile Pendik’de başlatacak olan JLL Türkiye, 2-3 yıl içerisinde 8-10 merkeze ulaşmayı öngörüyor. 

Hali hazırda daha önce açılmış ve arzu edilen ziyaretçilere ulaşmamış, ancak lokasyon ve büyüklükleriyle bu merkelere dönüşmeye uygun olan projeler de bu sayede ekonomiye kazandırılacak.

2-3 yıl içerisinde Türkiye’de pek çok bölgeye yayılması planlanan “Ev dekorasyon merkezlerinin” çok kısa bir zaman içerisinde Kuzey Irak gibi yakın coğrafyada da açılması planlanıyor.  

​15 milyon yeni konut geliyor

Türkiye’de kentsel dönüşümle birlikte 15 milyon yeni konutun oturuma hazır olacağını belirten JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, yaşanan gelişmeler ışığında ‘Uzman Merkezler’ kavramının önem kazandığını söyledi. “Özelliklerine göre ayrışan AVM’lere yaklaştık” diyen Alkaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yeni merkezler ile alışveriş sektörüne mevsimselliğin dışında bir satış imkanı sunmayı planlıyoruz. Bu merkezleri tüm Türkiye için erişilebilir kılacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı’na yakınlığından ötürü Homecity projesi alışveriş turizminden beslenecek. Havayolu firmaları ile yapacağımız kampanyalarla Türkiye’nin her yerinden günlük mobilya alışverişi için gelinmesini sağlayacağız. Alışveriş onlardan, ulaşım ve kargolama ev dekorasyon merkezlerinden olacak.”

Diğer yandan bugüne kadar mobilya firmalarının yüksek hacimli yer ihtiyacından ötürü AVM’lerde yer bulamaması sorununa da çözüm bulunmuş olunacak. 

​“Evmerkez”leri önce Gastromerkezler sonra Kadın ve Gençmerkezler izleyecek

Kasım ayı içerisinde açılması planlanan ve Türkiye genelinde sayılarının 10’a ulaşması beklenen ilk evmerkezlerinin ardından “Uzman Merkezler” konsepti “”Gastromerkezler” ile hayat bulacak. Önümüzdeki dönemde bugün AVM’lerin içerisinde %20-25’leri bulan yeme-içme ünitelerinin %50’lere çıkmasını planlıyoruz. Ulusal mutfakların yanı sıra etnik ve uluslararası mutfakların yer almasını beklediğimiz bu merkezlerin ilkini Ankara’nın ilk AVM’si Atakule ile hayata geçiriyoruz.

​Caddesiz büyük kent olmaz

​Caddelerdeki mağazalar ile ilgili son dönemde gündeme gelen konuları ele alan Alkaş, “Caddeleşen merkezler olduğu kadar, AVM’leşen caddeler söz konusu. Caddelerdeki sıkıntıyı aşmanın en önemli çözümlerinden biri caddeleri AVM gibi yönetmekten geçiyor.”​