Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Yaptığımız her işin ötesine geçmeyi hedefliyoruz

JLL Türkiye İK Direktörü Rabia Coşkun, çalışma felsefemiz 'beyond' ile yaptığımız her  işin ötesine geçme hikayesmizi Kariyer.net dergisine anlattı.


​Kariyer.net dergisi yazarı Çiğdem Çalık, derginin Ağustos sayısında JLL Türkiye İnsan Kaynakları ekibini misafir etti:

"Türkiye İK ekiplerinin sekiz kişiden oluştuğunu belirten JLL Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Rabia Çoşkun, yapılanmalarını dinamik kadrolarının ihtiyaçlarını doğru anlamak ve sürdürülebilir bir memnuniyet anlayışıyla hizmet vermek üzere kurgulandıklarının altını çiziyor. İşe alım ve organizasyonel gelişim, performans yönetimi, kariyer planlaması, eğitim ve gelişim, iç iletişim ve bordro, ücret ve yan haklar gibi tüm İK operasyonlarını yönettiklerini vurgulayan Coşkun, projelerini ve stratejilerini paylaşıyor. 

JLL’nin genel İnsan Kaynakları anlayışı ve politikalarını nasıl tanımlarsınız?

JLL tüm dünyada “Beyond” kavramını temel alıyor ve yaptığı her işte "ötesine geçmeyi" hedefl iyor. Biz de JLL Türkiye İnsan Kaynakları anlayışını ve politikalarını “ötesine geçmeyi” kendisine felsefe edinmiş çalışanlarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde kurguluyoruz. İK anlayışımızın temelinde, çalışanlarımızın mutluluğundan bağlılığına, buradan da verimliliğine ulaşmayı hedefl ediğimiz süreçler oluşturmak yatıyor. “En Çok Çalışılmak İstenen Şirketler” listesinin 29. sırasında yer alan JLL, dünyada 80 ülkedeki 60 bin çalışanı için tasarladığı İK araçlarını tüm kullanıcıların hizmetine sunuyor. JLL Türkiye olarak bizim de ​amacımız her zaman tüm çalışanlarımıza aynı hizmeti vermek. Bu sebeple Van’dan İzmir’e, İstanbul’dan Erbil’e uzanan bir coğrafyaya yayılan toplam 600’e yakın çalışanımıza JLL kalitesinde İK hizmeti sunmaya özen gösteriyoruz. “Beyond” uygulamalarımız diğer EMEA Bölgesi (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ülkelerine de örnek oluyor.

JLL’ye özel işe alım süreçleri nasıl gerçekleşiyor?

Doğru zamanda, doğru çalışanı, doğru yer ve pozisyonda konumlandırmak, işe alımlarımızdaki temel önceliğimiz. Öncelikle İnsan Kaynakları ekibi olarak, departman yöneticileriyle ihtiyacı ​detaylandırıyoruz. İK görüşmeleri ve birim yöneticisi mülakatları ile eş zamanlı envanter uygulamaları ve değerlendirme süreçlerini de tamamlıyoruz. Referans kontrolü adayın geçmiş deneyimiyle ilgili bize ayrı bir bilgi veriyor. Sonrasında JLL kültürüne uyacağına en çok ikna olduğumuz ve pozisyonun nitelikleriyle tam olarak örtüştüğünü düşündüğümüz adayı ekibimize dahil ediyoruz. Klasik ilan ve başvuru yönteminin haricinde farklı platformları kullanıyoruz. JLL Global ile aynı anda, Kenexa online işe alım platformunu iç ve dış kullanıcılarımıza açacağız ve birçok işe alım süreci self servis seklinde kullanılmaya başlanacak.

Adaylarda aradığınız öncelikli kriterler nelerdir?

En temel özellik şirketimizin kültürüne uyum sağlama potansiyeli oluyor. JLL Türkiye, ticari gayrimenkul danışmanlığı yapan, her noktasında çalışanların, iç müşteriye veya dış müşteriye hizmet verdiği bir şirket. Biz Türkiye’de ve dünyada mükemmel müşteri memnuniyetini hedefl erken, şirket içerisinde herkes buna katkı sağlıyor. Bu noktada çalışanlarımızın çözüm odaklı, enerjisi ve iç motivasyonu yüksek, hayal gücü sınır tanımayan, her zaman bir adım ötesini hedefl eyen, takım oyuncusu kişiler olması gerekiyor. Bunun haricinde global yapı gereği tüm dünyadan farklı çalışanlar ve müşterilerle iletişim kurabilen çok yönlü adaylar ön plana çıkıyor. Elbette alan uzmanlığı ve sektör deneyimi de adaylarda aradığımız özellikler arasında yer alıyor.​ 

Performansı ve motivasyonu artırmak için yaptığınız çalışmalar nelerdir?

JLL, çalışanların rahat ve mutlu çalışabilmesi için her detayı düşünmeye odaklanmış bir şirket. Bu noktada Maslak Link Plaza’daki ofisimizi tasarlarken dünyadaki son uygulamaları ve çalışanlarımızın beklenti ve taleplerini göz önüne aldık. Şu anda çalışanlarımız ofis içerisinde diledikleri masada ya da yalnızca JLL çalışanlarına ait olan bahçede çalışabiliyor. Kafeterya alanımızda yarı resmi toplantılar yapabiliyor, uygun toplanma alanlarında haftaya sportif etkinliklerle başlayabiliyor, mesai bitiminde keyifl i etkinlikler için bahçemizde buluşabiliyoruz. Bunların yanı sıra performansı ve motivasyonu en çok artıran uygulamalarımızdan biri, trafiğin etkisini azaltabilmek ve çalışanlarımızın işözel yaşam dengesini kurabilmelerine katkı sağlayabilmek için sunduğumuz beş farklı saat alternatifiyle çalışma imkanı. Tüm merkez ofis çalışanlarımız diledikleri saati tercih ederek çalışabiliyor. İletişimi ayrı bir alan olarak kurumsal​ pazarlama departmanıyla işbirliği içerisinde yönetiyoruz. JLL Türkiye Ailesi olarak birlikte zaman geçirmeyi seven bir ekibiz. Şirket olarak organik tarım yapıyoruz, buradan gelen ürünleri hem çalışanlarımızla hem de müşterilerimizle paylaşıyoruz. Fırsat buldukça birlikte spor yapıyoruz, maratonlara katılıyoruz.​

Sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyor musunuz?

Geçen yıl İstanbul Maratonu’na 130 çalışanımızla katıldık. Burada adımlarımızı, tedavileri sürerken KAÇUV (Kanserli Çocuklara Umut Vakfı) Aile Evi’nde kalan miniklerimize umut olmak için attık. Şirket olarak çalışanlarımızın topladığı tüm bağışları ikiye katladık. Her yıl benzer etkinlikler yapmayı sürdürüyor, ek olarak JLL çalışanları olarak ihtiyaç sahibi bir okula destek oluyoruz.​

​İnsan Kaynaklarının geleceğinde nelerin öne çıkacağını düşünüyorsunuz?

İK uygulamaları işgücüne yeni jenerasyonun katılması ve beklentilerin değişmesiyle farklı bir döneme giriyor. Bu doğrultuda gelecekte online platformların ulaşılabilirlik ve optimizasyon için daha çok öne çıkacağını düşünüyoruz. Bağlı çalışanlar fikrini çok önemsiyor, bunun için öncelikle doğru başlangıç ve uyum konusuna odaklanıyoruz. İK geleceğinde anlık takdir ve geri besleme; çalışanın etkileşim içinde olduğu tüm paydaşlarının (ailesi, müşterisi, sosyal çevresi vb.) da bağlılık odağına dahil edildiği uygulamaların önem kazanacağı, bununla birlikte uzaktan ve/veya daha esnek çalışma modellerinin de artacağı görüşündeyiz. 

​Ne tür İnsan Kaynakları çalışmaları yürütüyorsunuz?

Geleceğin liderlerini yetiştirmek için Starlet adını verdiğimiz yeni mezun programımızla yeni​ mezunları JLL Türkiye bünyesine katıyor, onları şirketin farklı departmanlarında dokuz aylık bir iş başında eğitim programıyla yetiştiriyoruz. Sektör için kalifiye çalışan yetiştirmek de JLL’nin önemsediği bir konu. Yeteneklerine göre çalışanlarımızı desteklemek, kariyerlerini planlamak ve doğru yönlendirmeler yapmak da önceliklerimiz arasında. Terfi süreçlerimizde yurt içinde ve yurt dışında değerlendirme panelleri yapıyor, terfilerde çalışanlarımızı ciddi süreçlerden geçiriyoruz. Çalışanın yetkinliklerini objektif bir şekilde ölçmek ve değerlendirmek gerçekten zor. Biz bu konuda özellikle şirketimizin global olarak sunduğu imkânları da çalışanlarımıza ulaştırıyoruz.​

Eğitim çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz? 

Şu anda JLL Türkiye EMEA Bölgesi ülkeleri arasında yer alıyor. EMEA’da uygulanan yönetici geliştirme eğitimlerine her yıl en az üç yöneticimizi dahil ediyoruz. Çalışanlarımız globaldeki ofislerimizde kendileri ile aynı işi yapan ekipleri ziyaret ederek onlardan farklı bölge ve kültürlerdeki iş yapış şekilleri konusunda bilgi almak üzere dönemlik iş rotasyonlarına tabi tutuluyor. Bu sayede kültürler ve bilgiler dünyadaki JLL çalışanları arasında özgürce el değiştirirken, biz de en iyi uygulamalarımızı paylaşma ve transfer etme imkanı yakalıyoruz. Yıllık olarak hazırladığımız eğitim programlarında hem çalışanların beklentileri, hem yöneticilerin yönlendirmeleri, hem de şirketin ihtiyaçlarına göre eğitimler düzenliyoruz. Pre-MBA’den, kişi bazında eğitimlere, grup eğitimlerinden dil eğitimlerine kadar her ihtiyaç duyduklarında çalışanlarımızın gelişimi için harekete geçiyoruz. Doğrudan bireye özel gelişim programları tasarlamak da hedefl erimiz arasında yer alıyor. İstanbullular'ın hayatını  zorlaştıran trafiğin etkisini azaltabilmek ve çalışanlarımızın iş-özel yaşam dengesini kurabilmelerine katkı sağlayabilmek için beş farklı saat alternatifi sunuyoruz.​