Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Haberler

Istanbul

Kavuklar geleceği şekillendirmeye İzmir’den başladı

JLL Wire’ın bu sayısında sorularımızı 2013’ten beri hizmet verdiğimiz, İzmir’in potansiyeline inanan ve yatırımlarını bu şehirde yoğunlaştıran Kavuklar’ın Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk’a yönelttik...


Metehan Bey öncelikle Kavuklar A.Ş’nin üçüncü kuşak yöneticisi olarak şirket vizyonunuzda dünden bugüne yaşanan büyük değişimleri anlatır mısınız?

Kavuklar Grubu olarak yarım asıra yakın bir süredir faaliyetlerimizi artırarak sürdürüyoruz. 1970 yılında halen Onursal Başkanımız olarak görev yapan Mehmet Kavuk’un akaryakıt istasyonu ve kereste ticareti ile attığı adımları bugün akaryakıt, otomotiv, beton, prefabrik, gayrimenkul geliştirme, sigortacılık, gıda, matbaa ve mürekkep gibi pek çok alana yaymış bulunuyoruz. Bugün geldiğimiz noktada 2 bin kişilik dev bir aileyiz. Gayrimenkul yatırım firması olarak bir üst boyuta taşıdığımız inşaat sektöründeki çalışmalarımızla, mimarisiyle dikkat çeken yaşam alanları, akıllı ofis binaları, otel ve karma projeler geliştirmeye devam ediyoruz. 2010 yılına kadar Malatya ve İzmir’de 200 bin metrekarelik konut projesini sahiplerine teslim ederken, %20 hisse sahibi olduğumuz Malatya Girişim Grubu ile Malatya’nın tek alışveriş merkezi olan Malatya Park AVM’nin yapımını gerçekleştirdik. Aynı zamanda Malatya’nın ilk beş yıldızlı oteli Hilton Doubletree’nin inşaatını da üstlendik. Sonrasında Kavuklar Gayrimenkul Yatırım olarak İzmir’e yönelik planlara ağırlık verdik. Kavuklar Grubu olarak geride bıraktığımız yaklaşık yarım asırlık bu dönemde iş ve faaliyet alanlarımız genişleyip çeşitlense de, bizi biz yapan etik değerlerimizle oluşturduğumuz sağlam zemini her zaman koruyarak, şirketimizi büyütmeye devam ederken; “Geleceğe yön verecek sektörlerin aktif oyuncularından biri olarak Türkiye’de yeni üretim alanlarını geliştirmek; İzmir’den başlayarak Türkiye’nin dört bir yanında geleceği şekillendiren şirketlerden biri olmak ve ülkemizin uluslararası arenada hak ettiği konuma ulaşmasında büyük katkı sağlamak” vizyonundan hiçbir zaman ayrılmadık.

Genç yaşta Türkiye için önemli bir gayrimenkul yatırım grubunun liderliğini üstlendiniz. Bunun zorlukları ve avantajları ne oldu?

Kavuklar Grubu olarak kurumsallık ve profesyonellik en önem verdiğimiz konular arasında yer alıyor. Bu anlamda şirketimizde yönetici olmak için aile fertlerinden dahi olsanız belli aşamalardan geçmek gerekiyor. Liseyi İzmir’de tamamladıktan sonra endüstri mühendisliği okudum. Başta Amerika olmak üzere yurt dışı deneyimlerim oldu. Yoğun bir biçimde ülke dışında dil eğitimi alırken ayrıca Amerika’da bir okul daha kazandım. Ancak ailem ‘artık dön’ dedi ve yanlarında olmamı istedi. Ben de onların sesine kulak verip ülkeme döndüm, akabinde şirketimiz bünyesinde otomotiv satışına başladım. Sonrasında hizmetler bölümünde müdürlük yaptım. Servis Müdürü olduktan iki üç ay sonra gruptaki Satış Sonrası Hizmetler Genel Direktörlüğü görevine göz diktim ve bu görevi kazandım. Kavuklar olarak 2006 yılından bu yana arazi yatırımı yapıyoruz. Salt arazi alım satımı yapmak yerine bu arazileri değerlendirip, kente ve insana değer kazandıracak eserler üretmeye karar verdik. Bu noktada ilk önce yatırım yaptığımız araziler satılmasın diye şirket içinde yaşanan gelişmelere binaen bazı inisiyatifler aldım. Fikirlerimi yönetimle paylaştığımda bana gayrimenkul projelendirme işlerinin yönetilmesi konusunda sorumluluk ve inisiyatif verildi. Gayrimenkul geliştirme işine böyle başladım ve geldiğimiz noktada İzmir’e pek çok yapı kazandırdık ve kazandırmaya da devam edeceğiz. Sektöre ilk girdiğimde bazı zorluklarla karşılaştım. Gerekli bilgi birikimi ve donanıma sahip değildim. Önce dünyada bu işin nasıl yapıldığını araştırdım, dünyada üç yüz ellinin üzerinde, Türkiye’de İzmir dışında 50’nin üzerinde tesis gezdim. Tabi ki İzmir’deki bütün tesisleri gezdim. Aralarında Donald Trump’ın da yer aldığı dünyanın en ünlü on altı gayrimenkul geliştiricisiyle birebir görüşmeler yaptım. Sonrasında projelendirmelere başladık, uzmanlardan oluşan ekipler kurduk. Yaşadığım zorluklara rağmen, bugün dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini görerek onlara ihtiyaçlarının ötesinde çözümler sunan projeler geliştiriyoruz. Yenilikçi ve farklı bakış açımız bizim için önemli bir rekabet avantajı sağlıyor.

1 milyar TL yatırım değeriyle Kasım 2015’te kapılarını açan Point Bornova pek çok ‘ilk’e sahne oldu. En çok dikkat çeken özelliği ise “Türkiye’nin üstü açılıp kapanabilen ilk alışveriş merkezi” olması. Bu ezber bozan proje hakkında merak edilen çok şey var ama öncelikle “Neden İzmir?” diye sorarak başlayalım. 

Kavuklar Grubu olarak merkezimiz İzmir’de bulunuyor. Dolayısıyla bizim için büyük önem taşıyan, böylesine bir projeyi öncelikli olarak kendi ilimize kazandırmak istedik.

Projenin İzmir’e ve Türkiye’ye getirdiği diğer yenilikler neler?

Point Bornova projesi sadece Türkiye’nin değil Ortadoğu ve Avrupa’nın da üzeri açılıp kapanabilen ilk alışveriş merkezi olması ile dikkat çekiyor. Bu özellik sayesinde müşterilerin her mevsim ve hava koşulunda rahatça alışveriş yapmasına imkan veriyor. İzmir’in en büyük karma yaşam projesi olan Point Bornova’yı, kentin yeni kültür-sanat, eğlence, müzik, alışveriş ve modanın buluşma noktası olacak şekilde planladık. Point Bornova AVM ile pek çok marka ilk defa İzmirli tüketicilerle buluştu. Dünyanın önde gelen moda perakende zincirlerinden İsveçli H&M, İzmir’deki ilk, aynı zamanda Türkiye’deki en büyük mağazasını Point Bornova’da hizmete sunarken; H&M grubuna ait bir diğer marka olan ve Türkiye’de sadece İstanbul’da bulunan COS markası da Point Bornova AVM ile İzmir’e geldi. Armani Jeans, Furla, Scotch&Soda, Kiehl’s, EA7 Emporio Armani, Vakko Wedding, Sportsoul gibi yepyeni markaların da İzmirlilerle ilk buluştuğu adres Point Bornova oldu. Point Bornova AVM’de çocukları ve çocuklu aileleri de gözönünde bulundurarak özel bir alan geliştirdik. AVM’nin en eğlenceli bölümü olan ve tamamlandığında 3 kat üzerinde toplamda 5 bin metrekare olacak BimBamBoo, eğitsel eğlence (edutainment) konseptiyle ünlü tasarım şirketi Portland Design danışmanlığında tasarlandı. 0-12 yaş arası çocuklara hitap eden BimBamBoo, önümüzdeki dönemde hizmet vermeye başlayacak ve çocuk-büyük tüm İzmirlilerin uzun saatlerini geçireceği bir mekan olacak. Point Bornova’nın müşterilere sunduğu fırsat ve avantajlar da ‘Pointz' uygulaması ile takip edilebiliyor. IOS ve Android uyumlu mobil uygulama Pointz ile Point Bornova’daki tüm yenilikler, ayrıcalık ve fırsatlar kolayca takip edilebiliyor. Point Bornova ile İzmir’in mimarisine olduğu kadar kültür-sanat hayatına da katkı sağlamayı hedefledik. Bunun bir göstergesi olarak da günümüz çağdaş sanatının en heyecan verici isimlerinden biri Robert Montgomery ile sanatsal bir işbirliği yaptık. Şiirin 21. yüzyılın çağdaş sanat dünyasında yeniden yer bulacağını savunan ve çalışmalarının temelindeki şiirsel mesajları aracılığıyla düşünce ve fikirlerini geniş kitlelerle paylaşma eğilimindeki Robert Montgomery’nin İzmir’e ithafen yazdığı ve tipografik bir yerleştirmeye dönüştürdüğü şiir, Point Bornova’nın görkemli silüeti üzerinden şehri “QUIETLY BEFORE MORNING, THE SEA MUST HAVE DREAMED THE CITY (GÜN AĞARMADAN DENİZ, ŞEHRİ SESSİZCE HAYAL ETMİŞ OLMALI)” dizeleri ile selamlıyor.